Abikäsi verekeskustele
Kogu Eestit puudutavaks murekohaks on, et elanikkonna veredoonorite protsent on liiga madal. Kõigest 2,8% eestimaalastest on püsivad vereloovutajad, samas kui rahvusvaheline soovitus on, et see number oleks 4% juures. Kliendi sooviks oligi leida uusi veredoonoreid, kes liituksid grupiti ning jääksidki järjepidevateks loovutajateks. Puudu olid vaid kõnetavast sõnumist ning selle strateegilisest edasikandmisest.
Verekeskused pöördusid Nobeli poole, et leiaksime üheskoos nii loovlahenduse ja turundusstrateegiaga kui ka verekeskuste asjatundlikkusest lähtuva viisi ja sõnumi, et eelmainitud tase vastava protsendini tõsta.
Veregruppide loomine
Tavaliselt on veredoonorluse kampaaniad suunatud üksikisikule, kuid niimoodi tilk-tilga haaval vere kogumine on vaevarikas. Meie suunasime oma kampaania gruppidele, mistõttu saime rohkem inimesi üheaegselt verd loovutama, ning sellest koorus välja kahetähenduslik sõnamäng. Lõime uusi veregruppe.
Kampaania kandvaks sõnumiks saigi „Loome uusi veregruppe!“
Idee ja sünergia sobisid mõlemale, seega istusimegi kliendiga töötuppa, et panna paika kampaania aeg, koht ning sihtrühmad. Esmaste protsesside elluviimiseks joonistus välja digistrateegi meediaplaan. Võtsime ette ka digiekraanid kõigis neljas verekeskuste linnades (Tallinn, Tartu, Pärnu, Kohtla-Järve). Samuti saime õilsa eesmärgi nimel sponsoritelt veel 41 välimeedia pinda üle Tallinna ning kampaaniale pani õla alla ka sotsiaalministeerium.
Tegime kampaaniat Facebookis, Google’is ja YouTube’is. Lisaks suunasime oma sõnumeid nii LinkedInis kui ka meiliturunduse teavituskampaanias nii ettevõtete tippudele kui ka personalijuhtidele. Linnapildis võis näha digiekraanidel üleskutseid ja uusi veregruppe. 2023. aasta jaanuaris toimunud kampaania jooksul liitusid meie ettevõtmisega ühiskondlikult silmapaistavad organisatsioonid. Teiste seas moodustasid uusi veregruppe Eesti Energia, Avis, Euronics, Eesti Pank – ja neid lisandub endiselt!
Sealjuures ei olnudki kampaania sihiks ainult ettevõtted – kutsusime verd loovutama ka muudest gruppidest lähtuvalt, nagu koolid ning huviringid. Tööandjatele tõime välja, et vereloovutamine on investeering nende töötajate tulevikku.
Ühine rõõm tuleb aitamisest
Kampaanias rõhutasime, et ühine rõõm tuleb aitamisest ja et me oleme kõik üksteise kolleegid ning vajame kaasvõitlejate tuge. Mitte ainult töökohas, vaid ka üleüldisemas ühiskondlikus plaanis.
Pole paremat viisi ühtsustunde tugevdamiseks ja moraali tõstmiseks, kui ühine heategu.
Ka Nobel moodustas uue veregrupi. Lisaks oli meie jaoks tegemist kampaaniaga, millega tundsime, et sellel oli eksistentsiaalne väärtus. Meil oli võimalik tunda, et aitasime kaasa millelegi äärmiselt elutähtsale. Boonuseks oli ka see, et „Loome uusi veregruppe!“ valiti Kuldmuna festivalil kategoorias “Sotsiaalkampaania” shortlisti.
Kui sinulgi on soov nii ühiskonda kui ka maailma paremaks kohaks muuta ning jõuda oma toote või teenusega abivajajateni, siis võta Nobeliga ühendust.